Historici.nl





Gepubliceerd op 03-04-2023

Coördinator / Programmamanager Digitale Dienstverlening – Het Utrechts Archief

Het Utrechts Archief in Utrecht zoekt een Coördinator / Programmamanager Digitale Dienstverlening voor 32 uur per week | Vacature voor een Betaalde functie, Parttime | Sluitingsdatum: geen



Het Utrechts Archief verwerft en bewaart de bronnen van de Utrechtse geschiedenis, om ze beschikbaar te stellen aan het publiek. We verbinden de inwoners van de stad en provincie door gezamenlijk het verhaal van de Utrechtse geschiedenis te vertellen.

Het Utrechts Archief zet de klant centraal en we werken integraal om onze collectie, producten en diensten voor en samen met klanten te ontwikkelen. Het Dienstverleningsteam is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten.

Coördinator / Programmamanager Digitale Dienstverlening

32 uur per week

Waarom zou jij Coördinator Dienstverlening bij Het Utrechts Archief worden? Omdat we je een leuke baan bieden in een innovatieve en dynamische organisatie waar we onze klanten steeds beter digitaal willen bedienen. Wij zoeken een enthousiaste en gedreven collega die ons programma Digitale Dienstverlening uitrolt, maar ook de onmisbare schakel is tussen het Dienstverleningsteam en het MT.

Jij stuurt het Dienstverleningsteam aan dat de vragen beantwoorden over de fysieke en digitale collectie: via mail, chat, telefoon, van klanten thuis achter de computer of bij ons in de studiezaal.

Wat ga je doen?

  • Vanuit onze kernwaarden ‘verbindend, duurzaam, toegankelijk en betrouwbaar’ ben jij de meewerkend Coördinator die tien collega’s van Dienstverlening functioneel aanstuurt.
  • Je coördineert de reguliere werkzaamheden en werkprocessen op de studiezaal aan de Alexander Numankade, waarbij geen dag hetzelfde is. Iedere dag zorgen klanten en vragen die gesteld worden voor een dynamische werkomgeving voor jou en het team.
  • Vanuit jouw visie en enthousiasme voor digitale dienstverlening neem je jouw team mee in de digitale transformatie.
  • Je krijgt ruimte om ideeën die de (digitale) dienstverlening verbeteren uit te werken en in te voeren. Initiatiefrijk, zelfstandigheid, eigenaarschap en verantwoordelijkheid zijn begrippen die daarbij horen.
  • Je realiseert als Programmamanager het programma Digitale Dienstverlening en draagt nieuwe projecten binnen het programma aan. Daarnaast bewaak je de samenhang tussen projecten en de voortgang van projecten binnen het programma.

Plaats in de organisatie

Als Coördinator Dienstverlening maak je deel uit van het team Dienstverlening binnen de afdeling Publiek en Presentatie (P&P) waar Karen Wegereef het afdelingshoofd van is.

Wat vragen we van je?

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Ervaring in en een duidelijke visie op (informatie-)dienstverlening.
  • Ervaring als Programmamanager of Projectleider van (complexe) projecten.
  • Je bent een coachend en verbindend leider en sterk in het begeleiden van processen. Je bent oplossingsgericht, communicatief vaardig, proactief en gericht op samenwerken.
  • Je hebt affiniteit met de geschiedenis en de archiefbronnen van Utrecht.
  • We werken met een rooster waarbij ook met enige regelmaat op donderdagavond gewerkt zal worden.
  • Je maakt deel uit van het BHV-team.

Wat bieden we jou?

  • Een functie in een dynamische en op innovatie gerichte organisatie.
  • Een salaris – afhankelijk van kennis en ervaring – van maximaal € 4.671,- (schaal 10) bruto per maand bij een 36-urige werkweek binnen CAO SGO.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individuele Keuze Budget van circa 17% bovenop je maandsalaris, een laptop en mobiele telefoon en een reiskostenregeling.
  • Mogelijkheden voor verdere ontwikkeling.
  • Een dienstverband voor een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.

Inlichtingen, sollicitatie en planning

Voel je jezelf aangesproken door deze afwisselende baan, maar wil je eerst nog meer informatie? Dan kun je contact opnemen met Karen Wegereef, Afdelingshoofd Publiek en Presentatie, via het telefoonnummer 06-39 84 52 06

We hanteren geen sluitingsdatum voor deze vacature en zorgen dat binnen gekomen reacties zo snel mogelijk worden behandeld.

Ben je net zo nieuwsgierig naar ons als wij naar jou? Stuur dan jouw CV en waarom wij juist jou moeten uitnodigen voor een gesprek naar Anne-Marie van Vliet, P&O Adviseur via het mailadres vacature@hetutrechtsarchief.nl, onder vermelding van ‘Vacature Coördinator Dienstverlening’.

Het Utrechts Archief vindt diversiteit en inclusie belangrijk en wil daarom in zijn organisatie iedereen welkom heten, ongeacht leeftijd, geaardheid en achtergrond en met of zonder arbeidsbeperking. Onze kernwaarden zijn: verbindend, duurzaam, betrouwbaar en toegankelijk.

Solliciteer!

Meer informatie over de organisatie: zie onze website.

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.