Historici.nl





Gepubliceerd op 01-10-2019

Erfgoedpark Batavialand Marketing & Communicatie Medewerker

Batavialand is dé plek in Nederland waar je voelt hoe we door de eeuwen heen samenwerken met de zee. Je stapt in de wereld van land ontginnen en bodemvondsten, je ervaart hoe de Nederlandse handelsgeest en de scheepsbouw de handen ineensloegen, je ontdekt hoe ons maritiem verleden de wortels van de toekomst zijn. In het museum, op de werf en het VOC-schip de Batavia.

Word jij onze nieuwe energieke collega vol goede ideeën?

Batavialand is op zoek naar een:

Marketing & Communicatie Medewerker

24 uur per week

Wat kun jij doen voor onze bezoekers?
Bezoekers inlichten over de voortgang van het waterschip of laten zien dat er een nieuwe tentoonstelling geopend is. Jij als marketing medewerker kunt daar je steentje aan bijdragen. Hoe? Door deze informatie om te zetten naar leuke, creatieve social media berichten of nieuwsbrieven.

Wat doe je als marketing medewerker
•Je helpt mee in de uitvoering van alle marketing-activiteiten.
•Je kijkt waar kansen liggen en neemt initiatief om daar iets mee te doen.
•Je vertelt aan onze bezoekers wat er allemaal te doen is binnen Batavialand. Dit kan via verschillende kanalen, zoals social media, nieuwsbrieven, advertenties, et cetera.
•Je helpt bij het organiseren van evenementen en begeleidt het marketingproces.
•Je vindt het leuk om te schrijven en bent daar ook goed in.

Waarom jij het verschil kunt maken
Omdat jij bezoekers weet te inspireren op een vernieuwende manier. Door op onderzoek te gaan naar nieuwtjes en weetjes binnen Batavialand en de bezoeker mee te nemen in jouw verhaal door middel van onze social media kanalen en met verschillende soorten media. Je schrijft ook nieuwsbrieven. Het is belangrijk dat je creatief bent in zowel beeld (maken van filmpjes en foto’s) als schrift (goed overweg kan met beeldend schrijven). Als marketing & communicatiemedewerker in Batavialand is het van belang dat jij goed kunt opschieten met alle collega’s van leermeesters tot archeologen.

Wat breng je mee?
•HBO niveau.
•Tenminste twee jaar ervaring in culturele marketing.
•Kennis van marketingmethoden en -technieken.
•Affiniteit met culturele instellingen.
•Taalvaardigheid in Engels en een andere moderne taal.
•Vaardigheid met werken in word, Excell, Powerpoint en databases.
•Uitstekende contactuele vaardigheden.
•Veel creativiteit.
•Een flexibele instelling.

Wat bieden wij
Wij bieden je een uitdagende functie in een organisatie die volop in ontwikkeling is en ambitieuze plannen heeft. Geen dag is hier hetzelfde en we staan bol van de activiteiten. Je krijgt veel leuke collega’s met uiteenlopende vakgebieden en je krijgt volop ruimte om mee te werken aan de naamsbekendheid van Batavialand en natuurlijk aan je persoonlijke ontwikkeling.

We bieden je een aanstelling voor de duur van een jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd. Het salaris is afhankelijk van je leeftijd en ervaring (Museum cao, schaal 7: minimaal € 2.312 en maximaal € 2.896).

Ben je geïnteresseerd? Laat maar zien wat je kunt en mail vóór 17 oktober 2019 een korte motivatie en je cv in de vorm van een filmpje, folder, persbericht, powerpoint, een gewone brief of iets anders creatiefs ter attentie van Coby Hofstede (manager P&O) via secretariaat@batavialand.nl onder vermelding van ‘Vacature Marketing & Communicatie’.

Solliciteer!

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.