Historici.nl





Gepubliceerd op 22-01-2020

Gelders Archief: Publieksadviseur

Het Gelders Archief in Arnhem zoekt een Publieksadviseur voor 32 tot 36 uur per week | Vacature voor een Betaalde functie, Fulltime, Parttime | Sluitingsdatum: 02-02-2020


Het Gelders Archief is een ondernemende en vernieuwende informatiebeheerder. We zijn één van de grootste archiefinstellingen van Nederland en beheren archief voor het Rijk, de provincie Gelderland, een waterschap, gemeenten en gemeenschappelijke regelingen in de regio Arnhem. Burgers kunnen online en in de studiezaal ons unieke materiaal inzien en gebruiken. Om onze informatie nog beter toegankelijk te maken, ligt de focus de komende jaren op de doorontwikkeling van onze online dienstverlening.

Onze bijna vijftig medewerkers zijn experts op hun eigen vakgebied en stuk voor stuk gedreven in wat ze doen. Ongeveer twintig van deze medewerkers vormen de afdeling Publiek, waar je als Publieksadviseur komt te werken. Bij de afdeling Publiek komen alle publieksactiviteiten van het Gelders Archief samen. De medewerkers van de afdeling werken aan het beheer van de studiezaal, het atrium en het depot, het materieel verzorgen van de archiefstukken, inlichtingen- en bruikleenverzoeken, scannen op verzoek, de website en het onderhouden van de communicatiekanalen van het archief.

Publieksadviseur

32 tot 36 uur per week

Wie ben jij?
Je hebt een archief-, erfgoed-, geschiedenis- of informatieopleiding op HBO of WO-niveau afgerond en hebt aantoonbaar kennis van en werkervaring met dienstverlening en informatiemanagement.

Je hebt uitgebreide digitale vaardigheden, die je bij voorkeur al hebt benut voor het werken met contentmanagement- en archiefbeheersystemen, digitalisering en het inzetten van sociale media.

Daarnaast heb je aantoonbaar ervaring in het opzetten en uitvoeren van projecten.

Verder heb je een proactieve werkhouding, kun je je mondeling en schriftelijk uitstekend uitdrukken in de Nederlandse taal, leer je snel en ben je flexibel. Ook ben je stressbestendig en oplossingsgericht, ben je in staat zelfstandig je werk te organiseren, functioneer je goed in een team en durf je initiatief te nemen. Vanzelfsprekend ben je van nature dienstverlenend ingesteld.

Kennis van relevante archief- en privacywetgeving is een pre.

Wat ga je doen?
Als publieksadviseur werk je mee aan het verbeteren en uitbreiden van onze fysieke en digitale dienstverlening. Dit doe je onder andere door:

  • projectmatige taken uit te voeren die gericht zijn op het verbeteren van onze (digitale) dienstverlening;
  • de voortgang van onze scanning on demand dienstverlening te monitoren en aanspreekpunt te zijn voor deze dienst;
  • als redacteur via beschikbare (online) communicatiemiddelen te zorgen voor het vergroten van onze naamsbekendheid zodat nieuw en meer publiek wordt bereikt met onze collecties;
  • het (in teamverband) beheren de website van het Gelders Archief en de onderliggende data;
  • het behandelen van binnenkomende verzoeken voor inzage in beperkt openbare archieven;
  • het begeleiden van onze (online) bezoekers bij het zoeken naar informatie op onze studiezaal, via chat en e-mail.

Wat bieden we?
Wij bieden jou een uitdagende en gevarieerde functie in een boeiend en inspirerend werkomgeving. Je werkt nauw samen met je collega’s vanuit onze gezamenlijke visie en strategie.

Het Gelders Archief hanteert de CAO Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties. Inschaling geschiedt op basis van kennis en ervaring en is maximaal € 3.520 ,- bruto per maand (schaal 8). Je krijgt naast je salaris een Individueel Keuzebudget van 17,05%. Ook krijg je een vergoeding voor je reiskosten woon-werkverkeer en hebben we eigen parkeergelegenheid. Verder hechten we veel belang aan het welzijn van onze medewerkers; we ondernemen daarom veel samenbindende en gezonde activiteiten, zoals een wekelijkse gezamenlijke lunch, personeelsuitjes, een kerstdiner en deelname aan (sport)activiteiten.

Het betreft een dienstverband voor de duur van één jaar, met een mogelijke uitloop tot drie jaar. Het betreft een functie van minimaal 32 uur per week. De omvang van het dienstverband wordt in overleg vastgesteld.

Voor meer informatie over de inhoud van de werkzaamheden kun je contact opnemen met Ilse Nagelkerke, Manager Publiek (026-3521600). Een beeld van het Gelders Archief kun je je vormen door onze website te bezoeken.

Herken je je in het profiel en beschik je over de juiste ervaring en opleiding? Dan willen we graag met jou in gesprek. Stuur vóór 3 februari 2020 een motivatiebrief of -video en CV aan Andrieke Ollefers, HR-adviseur via vacature@geldersarchief.nl. Vermeld als onderwerp in je mail ‘Sollicitatie publieksadviseur’ en je naam. Sollicitaties zonder motivatie nemen wij niet in behandeling.

De eerste sollicitatiegesprekken vinden, in de vorm van pitches, plaats op 6 februari 2020.

Door te solliciteren ga je akkoord met ons privacystatement voor sollicitanten.

Solliciteer!

We reageren niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen.

Gelders Archief: Manager Publiek
Door Redactie Historici.nl
Collectie Overijssel: Medewerker Klantcontactcentrum
Door Redactie Historici.nl
Nationaal archief: medewerker dienstverlening
Door Redactie Historici.nl
Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.