Historici.nl





Gepubliceerd op 24-11-2021

Het Utrechts Archief: Junior Medewerker Dienstverlening

Het Utrechts Archief verwerft en bewaart de bronnen van de Utrechtse geschiedenis, om ze beschikbaar te stellen aan het publiek. We verbinden de inwoners van de stad en provincie door gezamenlijk het verhaal van de Utrechtse geschiedenis te vertellen. We bieden een aantrekkelijk publieksprogramma en innovatieve digitale dienstverlening. Het Utrechts Archief is een toonaangevend expertisecentrum voor informatiebeheer en deskundig partner voor instellingen en overheden in de regio Utrecht.

Het Utrechts Archief vindt diversiteit en inclusie belangrijk en wil daarom in zijn organisatie iedereen welkom heten, ongeacht leeftijd, geaardheid en achtergrond en met of zonder arbeidsbeperking. Onze kernwaarden zijn: verbindend, duurzaam, betrouwbaar en toegankelijk.

Gaat jouw hart sneller kloppen van de geschiedenis én de toekomst van Utrecht? Ben je digitaal vaardig en handig in het zoeken, maar vooral het vinden van informatie én zet je altijd de klant centraal? Dan is de vacature van junior medewerker dienstverlening bij Het Utrechts Archief iets voor jou!

Het Utrechts Archief is bezig met de digitale transformatie en het ontwikkelen van de bijbehorende dienstverlening. We zoeken een collega die samen met ons deze ontwikkeling wil vormgeven en de ambitie heeft om hierin door te groeien.

Junior Medewerker Dienstverlening

24 uur per week

Wat ga je doen?

  • Je bent drie dagen in de week (dinsdag, woensdag en donderdag) het eerste aanspreekpunt in onze studiezaal voor klanten met informatieverzoeken, medewerkers van gemeente en provincie, (wetenschappelijk) onderzoekers en genealogen.
  • Je begeleidt bezoekers in onze studiezaal en ondersteunt bij informatieverzoeken die aan de balie, telefonisch, via de chat of e-mail binnenkomen. Je geeft uitleg bij het gebruik van de diverse digitale bronnen en de zoekmogelijkheden.
  • Je denkt en werkt mee aan de verdere ontwikkeling van (digitale) dienstverlening.

Wat vragen we van je?

  • Je werkt op minimaal Hbo-niveau. We kijken naar je kwalificatie (bijvoorbeeld op het gebied van dienstverlening en archieven), maar ook naar je potentie en motivatie.
  • Je zet de klant centraal en bent in staat om de wensen en behoeften van een klant te onderzoeken. Je gaat graag het gesprek met de klant aan.
  • Je weet wanneer je zelf een antwoord kunt geven, maar je weet ook wanneer je de backoffice in moet schakelen.
  • Je houdt van oplossingen: je kunt door het stellen van vragen achterhalen wat de klant wil en deze klant begeleiden naar een antwoord. Dat kan een concreet antwoord zijn of een doorverwijzing.
  • Je weet hoe je informatie in digitale bronnen moet zoeken én vinden en je kunt een klant daarin begeleiden.
  • We werken met een rooster waarbij ook buiten kantoortijden gewerkt zal worden.
  • Deelname aan het BHV-team.

Wat bieden we jou?

  • Een functie in een dynamische en op innovatie gerichte organisatie. HUA als digitale dienstverlener is in ontwikkeling. Er zijn verschillende mogelijkheden voor groei: meer inhoudelijk, meer aansturend, meer technisch.
  • Een dienstverband voor één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling bij goed functioneren.
  • Een salaris afhankelijk van kennis en ervaring maximaal € 3.591,- (schaal 8) bruto per maand bij een 36-urige werkweek binnen cao SGO met de mogelijkheid om door te groeien naar de functie van vakspecialist dienstverlening in schaal 9.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individuele Keuze Budget van circa 17% boven op je maandsalaris, een laptop en mobiele telefoon van de zaak en een reiskostenregeling.

Inlichtingen en sollicitatie
Voel je je aangesproken door deze afwisselende baan, maar wil je eerst nog meer informatie krijgen. dan kun je contact opnemen met Karen Wegereef, afdelingshoofd Publiek en Presentatie via telefoonnummer: 06-39 84 52 06. Je kunt je sollicitatie via e-mail vóór 27 november 2021 richten aan: Anne-Marie van Vliet, P&O adviseur van Het Utrechts Archief, e-mail: vacature@hetutrechtsarchief.nl.

Planning van de gesprekken
De eerste gespreksronde is gepland op maandag 6 december 2021, de tweede gespreksronde op donderdag 9 december 2021.

Solliciteer!

Meer informatie over de organisatie: zie onze website.

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.