Historici.nl





Gepubliceerd op 15-02-2023

Medewerker Communicatie en Marketing – Noord-Hollands Archief

Het Noord-Hollands Archief in Haarlem zoekt een Medewerker Communicatie en Marketing voor 32 uur per week | Vacature voor een Betaalde functie, Parttime | Sluitingsdatum: 17-02-2023

Bij het Noord-Hollands Archief leeft de geschiedenis voor alle inwoners van Noord-Holland. Onze bezoekers maken bij ons vaak voor het eerst contact met het verhaal van hun stad en provincie en met hun eigen familiegeschiedenis.

Wij zijn ons bewust van de historische sensatie die veel bezoekers bij ons beleven en van de rol die wij in de samenleving vervullen als betrouwbare bron van kennis en (digitale) informatie. Bij ons draagt iedereen er aan bij om die informatie met de nieuwste technieken voor iedereen toegankelijk te maken en te houden. Hiermee garanderen we het fundament van een democratische rechtsstaat voor alle burgers. Het (online) toegankelijk en op een laagdrempelige manier beschikbaar maken van de informatie die aan ons is toevertrouwd staat voor ons hierin centraal. Dit doen wij als partner voor overheidsorganisaties in Noord-Holland, maar ook binnen de culturele sector in Haarlem en omstreken voor een breed publiek.

Met exposities, educatieve programma’s en informatiemateriaal zorgen wij van jong tot oud voor een inspirerende (eerste) kennismaking met het archief. Op die manier laten we de overheidsinformatie en ons cultureel erfgoed op een aansprekende wijze deel uitmaken van de samenleving. Hiervoor zijn wij altijd op zoek naar innovatieve en nieuwe vormen van informatieoverdracht die wij in ons publiekscentrum en in onze digitale ruimte kunnen gebruiken om voor onze doelgroepen duidelijk aanwezig en herkenbaar te zijn.

Onze uitdagingen en mogelijkheden groeien, daarom zoeken wij per direct een creatieve, ideeënrijke en enthousiaste

Medewerker Communicatie en Marketing

32 uur per week

Heb jij weleens op één dag met collega’s een opening van een tentoonstelling georganiseerd, een nieuwsbrief uitgestuurd over een nieuwe tool waarmee gegevens nog beter kunnen worden geordend in een digitale bewaarplaats en een filmpje voor social media gemaakt over een kunstwerk uit de 18e eeuw? Communicatie bij ons is meer dan veelzijdig. Hiervoor moet je natuurlijk wel een snelle schakelaar zijn, passie hebben voor informatie, geschiedenis en het erfgoed dat wij in onze depots bewaren. Daarnaast kan je op een creatieve manier onze diverse doelgroepen bereiken en ons bereik vergroten.

Wat ga jij doen?

  • Je draagt bij aan het uitvoeren van het strategische communicatiebeleid.
  • Je ontwikkelt samen met collega’s campagnes voor de zakelijke markt, onze exposities, culturele – en educatieve bijeenkomsten.
  • Je maakt content voor de website en drukwerk en onderhoudt in dit proces het contact met externen.
  • Je creëert content voor onze social media, plant deze in en houdt deze bij.
  • Je maakt in samenwerking met het hoofd communicatie, tentoonstellingen & educatie persberichten en zorgt ervoor dat deze bij de juiste media en doelgroepen terecht komen en houdt hiervoor de perslijsten actueel.
  • Je maakt nieuwsbrieven voor de zakelijke klanten, onderzoekers en in ons cultureel erfgoed geïnteresseerd publiek;
  • Je bedenkt samen met collega’s bijeenkomsten voor onze zakelijke klanten en ons brede publiek en voert deze uit;
  • Je draagt zorg voor de interne berichtgeving mede door middel van het intranet en organiseert interne bijeenkomsten.

Wat neem jij mee?

  • Een open, op samenwerking gerichte mindset.
  • Je bent zorgvuldig en gestructureerd, maar blijft flexibel en spontaan, ook in drukke periodes.
  • Je bent creatief, inventief en data driven, met name in het ontwikkelen van (online) campagnes.
  • Je hebt goede kennis van, ervaring met, en plezier in social media.
  • Je hebt oog voor detail en gevoel voor vormgeving.
  • Je hebt ervaring met het organiseren van evenementen.
  • Jouw beheersing van de Nederlandse taal is uitstekend en je hebt ervaring met het schrijven en redigeren van teksten voor diverse externe doelgroepen en voor collega’s.
  • Je hebt affiniteit met geschiedenis, digitalisering, erfgoed, cultuur en innovatie.
  • Je weet hoe je content strategisch inzet om onze doelgroepen te bereiken en te activeren.
  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding op het vlak van communicatie en ervaring in een vergelijkbare rol.
  • Je hebt goede kennis van webcontentsystemen, social media, nieuwsbriefsoftware.
  • Ervaring met B2B communicatie is een pré.

Wat bieden wij jou?

  • Een fijne plek in onze organisatie waar je direct samenwerkt met specialisten voor informatiemanagement en educatie en tentoonstellingsmakers onder leiding van het hoofd communicatie, tentoonstellingen & educatie.
  • Een open en toegankelijke organisatie die met een open vizier de toekomst in kijkt, een fijne werkomgeving waar je je vak met passie kunt uitoefenen en samen met anderen resultaten kunt behalen.
  • Een werkplek in hartje Haarlem en in twee prachtige locaties: de oudste kerk van Haarlem, de Janskerk, en het onder architectuur gebouwde pand aan de Kleine Houtweg.
  • Een organisatie die volop in beweging is met goede mogelijkheden om je te ontwikkelen, ook met opleiding en training.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en een eigentijds personeelsbeleid. De cao voor ambtenaren van samenwerkende gemeentelijke organisaties (SGO) is van toepassing.
  • Het salaris is bij een 36-urige werkweek maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) en een Individueel Keuzebudget van 17,05% (salaristabel april 2022). De generieke functie is vakspecialist A.
  • Wij zetten ons in voor een diverse en inclusieve omgeving en streven ernaar om met ons personeelsbestand een afspiegeling van de samenleving te zijn.

Enthousiast?

Wil je meer weten over deze functie, neem dan contact op met Annabelle Arntz, hoofd communicatie, tentoonstellingen & educatie, tel. 06-23396203. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Simone Beemsterboer, hoofd personeel en organisatie, tel. 06-23396042.

We ontvangen je sollicitatie (motivatiebrief en curriculum vitae) graag uiterlijk 17 februari 2023. Stuur deze samen in één pdf-bestand naar vacatures@noord-hollandsarchief.nl t.a.v. Willeke de Groot, directeur.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 21 februari 2023 , het arbeidsvoorwaardengesprek op 28 februari 2023.

Solliciteer!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.