Medewerker Gemeentearchief / Beheerder Collectiebeheer-systeem – Gemeente Steenwijkerland
We leggen de lat hoog, hebben ambities. Hoe kan het ook anders als je zoveel ruimtelijke en maatschappelijke kansen hebt? We lopen niet naast onze schoenen. Tenslotte zijn we er voor onze inwoners, onze ondernemers, maatschappelijke organisaties en al die verenigingen die er in onze gemeente zijn. En dat betekent: toegankelijk zijn, meedenken en inspelen op ontwikkelingen om ons heen. Onze organisatie, met 430 medewerkers, is dan ook continu in beweging. We zijn een platte organisatie met verantwoordelijkheden. Dat maakt ons slagvaardig. Met elkaar werken we aan onze (organisatie)doelen. Ieder vanuit zijn of haar eigen professionaliteit.
Ben jij onze Medewerker Gemeentearchief / Beheerder Collectiebeheersysteem? Laat het ons weten!
Medewerker Gemeentearchief / Beheerder Collectiebeheer-systeem
20 tot 26 uur per week
Wat bieden wij jou?
We bieden je een afwisselende functie in een informele en ambitieuze organisatie.
Daarnaast bieden we jou:
- Een salaris in schaal 9 cao Gemeenten.
- Een individueel keuzebudget van 17,05%. Dit komt boven op je salaris. Je kunt dit inzetten voor extra vakantiedagen, een opleiding of het laten uitbetalen.
- Een flexibele indeling van je werkweek. Hybride werken is uitstekend gefaciliteerd, maar we zien je ook graag op kantoor. Samen halen we de beste resultaten en leren we van elkaar.
- Volop mogelijkheden om door te leren en jezelf te ontwikkelen.
- De baan is eerst voor een jaar, zijn we alle twee tevreden? Dan is er daarna een vaste baan.
- Een werkomgeving met uitersten: Van stad tot platteland en alles wat er tussenin zit. Je vindt het in Steenwijkerland. Nieuwsgierig naar onze gemeente Steenwijkerland? Check dan deze video.
- Leuk voordeel: Woon jij in de buurt van het gemeentehuis in Steenwijk? Dan kun je ook gebruik maken van onze fietsregeling en lekker op de fiets naar je werk. Woon je verder weg dan hebben we een reiskostenregeling.
Jouw rol
In deze functie ben jij het aanspreekpunt van het collectiebeheersysteem MAIS-Flexis binnen het gemeentearchief. Je kent alle ins- en outs van het systeem of kan dit in korte tijd eigen maken. Je volgt de nieuwe ontwikkelingen van MAIS-Flexis op de voet, past deze meteen toe en neemt de andere medewerkers mee in deze vernieuwingen. Je speelt een belangrijke rol bij het digitaliseren van onze archiefcollecties. Tot slot draai je mee in de dagelijkse werkzaamheden binnen het gemeentearchief. Je handelt zelfstandig vragen af van burgers en collega’s en je inventariseert en beschrijft nieuwe archieven. Je werkt samen in een klein team, bestaande uit de gemeentearchivaris, drie medewerkers gemeentearchief, medewerker materiële verzorging en acht vrijwilligers.
Jouw profiel
- Je hebt een hbo-opleiding op het gebied van archivistiek, geschiedenis, erfgoed, en/of collectiebeheer.
- Kennis van MAIS-Flexis is een pre.
- Je beschikt over goede digitale vaardigheden, hebt interesse in ICT en bent initiatiefrijk.
- Je werkt zorgvuldig, kan makkelijk schakelen en bent communicatief vaardig.
- Je hoeft geen jarenlange werkervaring te hebben, we moedigen juist pas-afgestudeerden aan om te solliciteren.
Solliciteren
We kijken ernaar uit om je te ontmoeten en al jouw vragen te beantwoorden. Want werken bij de gemeente is écht anders dan het bedrijfsleven. Dus aarzel niet om contact op te nemen. Solliciteren kan digitaal via onderstaande sollicitatiebutton. Als je beschikt over een LinkedIn profiel dan nodigen wij je uit om dit in je cv met ons te delen.
Liever eerst een kop koffiedrinken om kennis te maken en/of te ontdekken wat we elkaar kunnen bieden? Dat kan natuurlijk ook. Bel dan met Johannes Terpstra (Teamleider) via 0655423889, Roel Lensen (Gemeentearchivaris) via 0631775932 of over de procedure met Kirsten Wever (P&O Recruiter) via 0627970957. We kijken ernaar uit om snel kennis te maken en hierdoor vinden de gesprekken plaats op donderdag 9 november. De sluitingsdatum is dinsdag 31 oktober.