Historici.nl





Gepubliceerd op 04-05-2021

Museum de Lakenhal – Medewerker PR & Online Communicatie

Museum De Lakenhal is het stadsmuseum voor kunst, kunstnijverheid en geschiedenis van Leiden. We hebben een klassieke uitstraling, maar zijn net zo goed eigentijds en eigenwijs. We zijn bovendien een gastvrij museum waar iedereen welkom is, ongeacht leeftijd, culturele of maatschappelijke achtergrond of beperking.

Wij zoeken voor Museum de Lakenhal een ambitieuze

Medewerker PR & Online Communicatie

36 uur per week | Tijdelijke functie voor 6 maanden, van 15 juli 2021 tot 15 januari 2022

Wij bieden een baan boordevol afwisseling, boeiende onderwerpen (én met leuke collega’s). Vandaag maak je een persbericht of kernboodschap voor fondsenwerving, morgen staat in het teken van social media posts en een verhaal schrijven voor de website. Tussendoor verstuur je een nieuwsbrief en maak je afspraken met een filmcrew of journalist voor een bezoek aan het museum. Langlopende projecten worden hier afgewisseld met strakke deadlines.

Jij bent een schrijftalent dat snel schakelt en weet wat er in de organisatie én in de wereld om ons heen gebeurt. Je weet precies hoe je een complex onderwerp vertaalt naar boeiende verhalen met interessante invalshoeken voor pers en publiek.

Daarnaast vragen wij van jou:

  • Een journalistieke / copywriter achtergrond of ervaring bij een PR-bureau.
  • Museumervaring is een pré maar niet noodzakelijk. Als je maar kennis hebt van kunst en musea.
  • Je zit bovenop het nieuws en weet als eerste wat er speelt. Of dat nu gaat om aandacht voor Museum De Lakenhal in de pers, ontwikkelingen in Leiden of de museumwereld. Of om wie de tofste influencers, podcasters of journalisten zijn op cultureel (of ander relevant) gebied.
  • Je weet dondersgoed wat je wilt overbrengen en bent tegelijkertijd hands-on en regelt het zelf.
  • Je hebt een goede pen en beleeft plezier aan het schrijven en redigeren van teksten.
  • SEO en SEA huren we in, maar het is wel nodig dat je snapt hoe het werkt en wat je wilt bereiken.

Ons team Publiek: daar wordt je onderdeel van. Het is de plek waar alles gebeurt van Marketing & Communicatie rondom een nieuwe tentoonstelling, tot het ontwikkelen en analyseren van een publieksprogramma. Jij bent verantwoordelijk voor pr, maar werkt ook veel met anderen samen. Zo deel je met Yasmin, medewerker digitale platformen, de verantwoordelijkheid voor social media. En Tara, medewerker fondsenwerving, ondersteun je met kernteksten voor fondsenwerving of relatiebeheer. Samen met Astrid, hoofd Publiek, zet je de lange lijnen uit voor de pr. De teksten voor tentoonstellingen en vaste collectie verzorgt een andere collega. Ook anderen uit het team Publiek zoek je veel op, zoals je collega’s van onderzoek & analyse en publieksprogramma. Ieder heeft zijn eigen specialisme en verantwoordelijkheden, maar we denken graag met elkaar mee.

Aanbod voor jou is een salaris van maximaal €3.591,- bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 8); Tijdelijk contract (of mogelijkheid tot freelance) voor 6 maanden ter vervanging van zwangerschapsverlof. Van 15 juli 2021 tot 15 januari 2022.

Enthousiast geworden? We zien je sollicitatie graag uiterlijk 24 mei 2021 tegemoet. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 27 mei en 1/2 juni. Meer inhoudelijke informatie? Neem dan contact op met Harriot Voncken, medewerker pr & online communicatie, via 06 3436 4191. Heb je vragen over het sollicitatieproces? Neem dan contact op met Patricia de Beer, via 06 5275 7940. Houd er rekening mee dat de vacaturetekst na de sluitingsdatum van deze site verdwijnt. Voor deze vacature werven wij in- en extern tegelijk. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang. Onder interne kandidaten vallen ook uitzendkrachten die werken voor onze organisaties.

Meer informatie en solliciteren

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.