Historici.nl





Gepubliceerd op 04-06-2021

Museum van Bommel van Dam: Medewerker Marketing, PR & Communicatie

Museum van Bommel van Dam was 50 jaar geleden het eerste museum voor moderne kunst in Limburg en heropent deze zomer op een nieuwe locatie: een gerenoveerd monumentaal postkantoor. Museum van Bommel van Dam is een kleine, maar dynamische organisatie, die na de heropening niet alleen hedendaagse kunst tentoon wil stellen, maar ook een maatschappelijke rol wil spelen in de regio en nieuwe doelgroepen wil aanspreken. Het museum heeft als ambitie om dé culturele hotspot van groot Venlo te worden!Wij zijn op zoek naar een marketing-, PR en communicatiemedewerker die ons daarbij kan helpen. Binnen het museum ben jij verantwoordelijk voor het strategische marketing-, PR- en communicatiebeleid en de uitvoering ervan.

 

Medewerker Marketing, PR & Communicatie

32 uur per week

Dit ben jij
Je bent een actief gebruiker van social media en snapt hoe het werkt! Je bent thuis in on- en offline marketing en weet hoe je dit het beste kunt inzetten om de gestelde doelen te bereiken. Je zoekt actief naar mogelijkheden om het museum goed bij de verschillende doelgroepen onder de aandacht te brengen. Als ervaren netwerker ben je een kei in de communicatie naar in- en externe stakeholders en houdt tegelijkertijd het overzicht over alle taken en activiteiten. Kortom; je bent in staat om zelfstandig op strategisch niveau invulling te geven aan de communicatie en marketing van het museum, maar draait je hand ook niet om voor de praktische uitvoering.

Dit ga je doen
Je bent verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en PR van museum van Bommel van Dam. Je geeft invulling aan de marketing- en communicatiestrategie om het museum stevig te positioneren en voert die vervolgens ook zelfstandig uit.

Wat vragen we van je

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding in communicatie en minimaal 5 jaar relevante werkervaring (werkervaring in de non-profitsector is een pre)
  • Goede, actuele en aantoonbare kennis van communicatiestrategieën-, methoden- en technieken, zowel online als offline
  • Initiatiefrijk, creatief, zelfstandig en resultaatgericht
  • Sterk in plannen, organiseren en een goede netwerker
  • Uitstekende schriftelijke vaardigheden en een vlotte pen
  • Goede beheersing van het Engels en bij voorkeur ook Duits
  • Ervaring en handigheid met CMS- en vormgevingsprogramma’s (Adobe) is een pre
  • Een groot landelijk persnetwerk is een pre

Dit bieden wij
Een dienstverband per 1 augustus 2021 op basis van 32 uur (0,89 fte) met uitzicht op een vaste aanstelling.

Afhankelijk van werkervaring en opleiding word je ingedeeld in schaal 8. Museum van Bommel van Dam volgt de CAO Rijksmusea.

Reageren
Ben je enthousiast over deze vacature? Stuur dan je motivatiebrief en CV vóór maandag 21 juni naar Biny van der Steen (P&O) via office@vanbommelvandam.nl. De eerste gespreksronde vindt plaats op donderdag 24 en vrijdag 25 juni tussen 12.00 en 17.00 uur. De tweede ronde vindt plaats op dinsdag 29 juni tussen 10.00 en 17.00 uur.

Vragen? Neem dan contact op met Biny van der Steen via office@vanbommelvandam.nl.

We kijken uit naar je reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Meer informatie over de organisatie: zie onze website.

Medewerker Communicatie en Marketing | Teylers Museum
Door Redactie Historici.nl
PR & Marketing Medewerker
Door Redactie Historici.nl
Museum Voorlinden: Allround Marketing- & Communicatie-medewerker
Door Redactie Historici.nl
Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Terug naar de bron: de geschiedenis ontrafeld met nieuwe technologie. Dat is de missie van het Huygens ING, een onderzoeksinstituut op het gebied van geschiedenis en cultuur.