Historici.nl





Gepubliceerd op 04-12-2019

Nationaal Museum van Wereldculturen: Coördinator Online Team

Nationaal Museum van Wereldculturen: Coördinator Online Team

Het Nationaal Museum van Wereldculturen in Leiden zoekt een Coördinator Online Team voor 36 uur per week | Vacature voor een Betaalde functie, Fulltime | Sluitingsdatum: 06-01-2020



Wij zoeken een online marketeer met coaching skills die onze online strategie helpt innoveren.

Het Tropenmuseum in Amsterdam, het Afrika Museum in Berg en Dal, het Wereldmuseum in Rotterdam en het Museum Volkenkunde in Leiden zijn musea over mensen. Onze missie is inspireren tot een open blik op de wereld. Wij tonen de meest cultureel diverse collectie van Nederland en hebben oog voor wat ons wereldwijd als mensen verbindt. Graag zouden wij deze culturele diversiteit ook weerspiegeld zien in ons publiek en in onze organisatie.

Momenteel zijn wij van de afdeling Marketing & Sales sterk aan het groeien binnen het online team en zijn we eraan toe om een nieuwe stap te zetten. Ben jij de nieuwe Online Marketeer die samen met het team de totale online strategie opzet en uitrolt?

Coördinator online team

36 uur per week

Wie ben jij?
Je vindt het leuk een sturende rol te hebben en mensen te coachen. Je houdt van strategievorming, maar ook van de dagelijkse hands-on praktijk. Je duikt graag in de cijfers en weet hierover te rapporteren. Je bent analytisch en tegelijkertijd denk je graag creatief mee, samen met onze brandmanagers, over de invulling van onze tentoonstellingscampagnes; jouw speerpunt binnen het online team. Je houdt gemakkelijk overzicht en ben in staat budgetten te beheren. Je bent namens het online team het aanspreekpunt voor het hoofd Marketing & Sales.

Wat ga je doen?
Je begeleidt het online team bij het maken van strategische keuzes en je houdt de vinger aan de pols bij het uitvoeren van teambrede online projecten. Gezamenlijk werk je aan de lange termijn digitale strategie met als eigen specialistische inbreng: online campagnes en data-analyse. Ieder teamlid heeft een eigen specialisatie zoals online ticketing, CRM, webredactie en platformontwikkeling, social media et cetera. Jij bent bekend met deze disciplines en bent in staat hier strategisch over mee te denken en richting aan te geven.

Jouw focus: samen met de brandmanagers stel je specifieke expo campagnes op en overleg je met hen over de benodigde tools die nodig zijn voor de campagne. Deze campagnes implementeer je vervolgens in samenspraak met onze online mediabureaus. Dit betekent ook dat je de zorg draagt voor het aanleveren van de benodigde content (zoals onder andere banners, video’s, facebook instant experiences, spotify ads et cetera). Vervolgens ga je met het bureau de campagne optimaliseren en weet je de learnings in te zetten voor de volgende campagnes.

Unieke kans
Je werkt samen met een team van vier enthousiaste online marketeers die zichzelf graag willen ontwikkelen. Hier neem je een coachende en coördinerende rol in. Dit betekent dat je het fijn vindt om met hen te sparren en om een faciliterende rol op je te nemen om je teamgenoten en daarmee ook jezelf te laten groeien.

Keywords
Nog even een check of deze vacature bij je past. Je wordt enthousiast als je deze termen leest: strategie, coaching, campaigning, dashboarding, data-analyse, teamontwikkeling, online resultaat, KPI’s, stakeholder management.

Profiel

  • Afgestudeerd HBO/WO in de richting van Communicatie, Economie, Marketing, Bedrijfskunde of Kunst en Cultuurstudies.
  • Ervaring in het coachen en begeleiden van teams.
  • 5+ Jaar professionele ervaring met online campagne management en / of social media advertising in combinatie met dashboarding / data-analyse / Google Analytics..
  • Ervaring met het aansturen van online mediabureaus.
  • Goede communicatieve skills en sterk in stakeholdermanagement.
  • Een echte teamplayer, maar ook een goede zelfstandige werker.
  • Affiniteit met de museale wereld en de missie van onze musea.
  • Volgen van online trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie.

Deze functie start idealiter begin 2020 en betreft in eerste instantie een contract voor de duur van één jaar, voor 36 uur per week. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring tussen € 3.099 en € 4.053 (schaal 10) bij een volledige werkweek van 36 uur, exclusief 8% vakantietoeslag en 3,40% eindejaarsuitkering. De arbeidsvoorwaarden volgens de Museum cao zijn van toepassing en wij bieden een bescheiden tegemoetkoming in de reiskosten.

De afdeling Marketing & Communicatie is gesitueerd in Museum Volkenkunde in hartje Leiden. Je werkt ook op onze andere locaties in Amsterdam, Rotterdam of Berg en Dal. Tijdens publieksevenementen kunnen werkzaamheden ook buiten kantooruren, ’s-avonds en in het weekend plaatsvinden.

Geïnteresseerd?
Stuur ons dan voor 6 januari 2020 een korte motivatie en je cv via onderstaande sollicitatie-button, waarbij je onder andere inzicht geeft in jouw (gewenste) coachingstijl.

Kandidaten worden na een briefselectie uitgenodigd voor een eerste gesprek dat zal plaatsvinden in de derde week van januari, op dinsdag 14 januari 2020. Gezien de missie van de Stichting Nationaal Museum van Wereldculturen, nodigen wij kandidaten die de diversiteit van onze organisatie versterken graag uit om te reageren.

Voor meer vragen over deze functie kun je contact opnemen met Marjolein de Boo op marjolein.deboo@wereldculturen.nl.

Solliciteer!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.