Historici.nl





#opstand
#cultuur en kunst
#politiek en bestuur
#maatschappij
#wetenschap en techniek
#oorlog en krijgsmacht
#economie en financiën
#kerk en religie
#overzeese gebieden
#scheepvaart
#onderwijs
#erfgoed
#recht
#kolonialisme
#archieven
#Tweede Wereldoorlog
#slavernij
#inclusiviteit
#Gender
Gepubliceerd op 04-04-2018

PR & Marketing Medewerker

MUSEUMPUBLIEK DIVERSER MAKEN.

BEN JIJ ONZE NIEUWE COLLEGA
PR & PROGRAMMA MARKETING?

Museum Volkenkunde, het Tropenmuseum en het Afrika Museum zijn musea over mensen. Onze missie is inspireren tot een open blik op de wereld. Wij vinden het belangrijk om juist in deze tijd oog te hebben voor wat mensen wereldwijd verbindt. Wij werken samen met het Tropenmuseum (Amsterdam) en het Wereldmuseum (Rotterdam) tonen de meest diverse collectie van Nederland.

Ben jij de nieuwe collega PR & Programma Marketing die helpt onze musea relevanter te maken voor meer mensen?

PR en Marketing Medewerker

Wie ben jij?
Je bent een kei in PR, schrijft snel en toegankelijk en hebt een sterk netwerk aan (traditionele en nieuwe) mediacontacten. Naast PR werkzaamheden voor Museum Volkenkunde en het Afrika Museum ben je ook verantwoordelijk voor de promotie van publieksprogramma’s, de promotie van de wetenschappelijke activiteiten en de corporate PR / marketing van het Nationaal Museum van Wereldculturen. Je bent daarom het beste te omschrijven als een allround marketing professional met veel PR ervaring. Je bent ambitieus, innovatief en durft buiten de gebaande paden te kijken. Social media inzetten in je PR aanpak is voor jou vanzelfsprekend en de hectiek van evenementen marketing geeft jou juist energie.

Wie zijn wij?
De afdeling Marketing & Sales bestaat uit twaalf medewerkers. We werken met eigen budgets in projectteams en zijn verantwoordelijk voor alle marketing en communicatie van de drie musea. Succes wordt met name afgemeten aan de merkbekendheid, bezoekaantallen en de hoeveelheid PR exposure. Op alle fronten is de laatste jaren sprake van sterke groei. Diversiteit aan bezoekers is nadrukkelijk een nieuwe doelstelling voor de komende jaren. Graag zouden wij de culturele diversiteit ook weerspiegeld zien in ons publiek en onze organisatie. Daarom zijn we begonnen met het scouten van talent dat ons hierbij helpt. De organisatiecultuur kan gekenmerkt worden als ambitieus. Je werkt in teamverband en rapporteert direct aan het Hoofd Marketing.

Wie wij zoeken?
Wij zoeken een ervaren, ambitieuze en enthousiaste professional. Je bent zelfstandig, creatief, resultaatgericht, stressbestendig, ondernemend en vooral hands on. Naast affiniteit met onze missie heb je ook:

  • Een afgeronde studie Journalistiek, Marketing of Communicatie en een HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal drie tot vijf jaar relevante PR & Marketing werkervaring (vijf jaar voor Tropenmuseum, minimaal drie voor de andere vestigingen).
  • Uitstekende redactionele vaardigheden in het schrijven van teksten voor diverse doelgroepen; vlotte pen- zowel voor printmedia als voor online.
  • Ervaring met perswoordvoering.
  • Ervaring met het aansturen van externe bureaus en met het opstellen en beheren van budgets.
  • Ervaring met online marketing, social media fotoshop en content creatie (fotoshop, video).
  • Ervaring met programma / evenement marketing.
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Affiniteit met onze missie.
  • Uitstekende referenties en aantoonbare resultaten.
  • Kennis van de regio Leiden en omstreken en regio Nijmegen en omstreken is een pre.

Wat wij bieden voor beide functies?

  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 per week voor de duur van één jaar met mogelijkheid tot verlenging. De functie wordt gewaardeerd in schaal 9 en het salaris bedraagt, afhankelijk van ervaring, tussen € 2.670,- en € 3.495,- per maand bij een volledige werkweek van 36 uur, exclusief 8% vakantietoeslag en 3,15% eindejaarsuitkering. De arbeidsvoorwaarden volgens de Museum cao zijn van toepassing.
  • Unieke werkplek op vijf minuten van het Centraal Station Leiden. Circa twee tot drie dagen per maand werk je vanuit het Afrika Museum bij Nijmegen.
  • Of in Amsterdam op een unieke werkplek in het prachtige monumentale gebouw van het KIT. Circa twee tot drie dagen per maand werk je vanuit het hoofdkantoor van het Nationaal Museum van Wereldculturen, Museum Volkenkunde in Leiden.
  • Leuke werksfeer en enthousiaste collega’s.

Ben jij geïnteresseerd?
Stuur dan een korte motivatie en je cv vóór 8 april 2018 naar personeelszaken@wereldculturen.nl. Kandidaten worden na een briefselectie uitgenodigd voor een eerste gespreksronde. Deze vindt plaats op maandagmiddag 16 april 2018 in Leiden voor de functie in Leiden en Nijmegen. Voor de functie in het Tropenmuseum wordt op dinsdagmiddag 24 april 2018 de eerste selectieronde georganiseerd.

Gezien de missie van de Stichting Nationaal Museum van Wereldculturen gaat onze voorkeur uit naar een kandidaat met een cultureel diverse achtergrond.

Heeft bovenstaande nog niet al jouw vragen beantwoord?
Neem dan gerust contact op met Manuela Kaptijn, Personeelsfunctionaris (manuela.kaptijn@wereldculturen.nl) of Nienke Bloemers, Hoofd Marketing & Sales (nienke.bloemers@wereldculturen.nl).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Wordt lid van het KNHG.
Historici.nl
Terug naar de bron: de geschiedenis ontrafeld met nieuwe technologie. Dat is de missie van het Huygens ING, een onderzoeksinstituut op het gebied van geschiedenis en cultuur.