Historici.nl





Gepubliceerd op 18-04-2023

Registrar – Universiteit van Amsterdam

Universiteit van Amsterdam in Amsterdam zoekt een Registrar voor 24 uur per week | Vacature voor een Betaalde functie, Tijdelijk | Sluitingsdatum: 07-05-2023


De Universiteit van Amsterdam is de grootste universiteit van Nederland, met het breedste opleidingsaanbod. Een intellectueel knooppunt met 42.000 studenten, 6.000 medewerkers en 3.000 promovendi. Verbonden door een cultuur van nieuwsgierigheid.

In het Allard Pierson worden de collecties van de Universiteit van Amsterdam gedeeld met het publiek en de wetenschap. De verscheidenheid aan collecties van Allard Pierson is te groot om op te noemen. Samen beslaan ze bijna elk denkbaar onderwerp en behoren ze tot de mondiale top. Allard Pierson organiseert tentoonstellingen en faciliteert onderzoek en onderwijs op basis van de collecties.

De sector Beheer en Behoud is verantwoordelijk voor het beheer en behoud van de collecties van het Allard Pierson. Daarnaast houdt de sector toezicht op verantwoord beheer van het erfgoed op de campussen en in de talrijke gebouwen van de UvA. De sector draagt zorg voor collectie- en depotbeheer, collectieregistratie, preventieve conservering van de collecties, actieve conservering en restauratie van zowel boek- en papiercollecties als de museumcollecties en het bruikleen- en collectieverkeer.

In de sector werken 12 medewerkers waaronder Restauratoren, Collectiebeheerders, Behoudsmedewerkers en Registrars.

De sector Beheer en Behoud van het Allard Pierson zoekt tijdelijk een enthousiaste en gemotiveerde

Registrar

24 uur per week

Wat ga je doen
Als Registrar ga je je onder andere bezighouden met het coördineren van uitgaande en inkomende bruiklenen, en het op- en afbouwen van tentoonstellingen. Daarnaast verricht je alle voorkomende ondersteunende werkzaamheden voor een soepel verloop van de bruikleenprocessen.

Taken en werkzaamheden

  • Zorgen voor het volledige proces van inkomende (inter)nationale bruiklenen bij een aanstaande tentoonstelling.
  • Zorgen voor een koeriersplanning en (samen met de restaurator) optreden als begeleider van de koeriers in de tentoonstelling.
  • Verzorgen van alle nazorg na opening van de tentoonstelling: zoals het opstellen van een verpakkingsoverzicht, conditiedocumentatie, standplaatsing van de bruiklenen, et cetera.
  • Plannen, voorbereiden en regelen van het inkomend en uitgaand bruikleenverkeer.
  • Onderhouden van alle noodzakelijke correspondentie rondom bruiklenen.
  • Regelen van transporten en verzekeringen van collecties en bruiklenen.
  • Opstellen van bruikleen- en onderzoeksovereenkomsten.
  • Initiëren en onderhouden van contacten met diverse afdelingen binnen en buiten de organisatie.

Wat neem je mee?
Voor deze functie zoeken we iemand die de Reinwardt Academie of een vergelijkbare Hbo- of Wo-opleiding heeft gevolgd, of aantoonbare werkervaring op dit niveau heeft.

Verder heb je

  • Minimaal een jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Ervaring met het opstellen en bewaken van planningen.
  • Ervaring in de organisatie en het begeleiden van (inter)nationale kunsttransporten, verzekeringen, bruikleencontracten en administratieve verwerkingen van bruiklenen.
  • Ervaring met het registratiesysteem Axiell Collections (of een vergelijkbaar museaal registratiesysteem).
  • Een netwerk binnen de museale wereld, art handlers en kunsttransporteurs.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels.
  • Ervaring met projectmatig werken en in het bezit zijn van een BHV-diploma, of bereidheid om dit op korte termijn te halen, zijn een pre.

Onze kernwaarden (open, professioneel, vooruitstrevend) en kerncompetenties (klantgericht, samenwerken, leervermogen) zijn het fundament onder onze dienstverlening. Daarnaast beschik je voor deze functie over de volgende competenties:

  • zelfstandig
  • nauwkeurig
  • flexibel
  • assertief
  • stressbestendig

Wat bieden we jou?
We bieden een tijdelijk dienstverband van 24 uur per week voor de periode van zes maanden met eventuele verlenging. Aanstelling vindt plaats middels detachering door UvA JobService.

Je salaris bedraagt, afhankelijk van relevante ervaring bij aanvang van het dienstverband, € 2.818,- tot € 3.764,- bruto per maand op basis van een volledige werkweek van 38 uur. Dit is exclusief 8% vakantie- en 8.3% eindejaarsuitkering. De Cao Nederlandse Universiteiten is van toepassing.

Bij het Allard Pierson wordt bij indiensttreding gevraagd een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.

Over de Bibliotheek UvA en HvA
De Bibliotheek is een inspirerende en gastvrije studie-, onderzoeks- en ontmoetingsplek voor studenten, onderzoekers en docenten, off- en online. Wij ondersteunen onderwijs en onderzoek voor de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam en geven onze gebruikers hulp op maat om in het uitgebreide aanbod van informatie de juiste bronnen te vinden voor toepassing in onderwijs en onderzoek. Het Allard Pierson, als onderdeel van de Bibliotheek, beheert de erfgoedcollecties van de UvA en stelt deze collecties beschikbaar voor onderwijs en onderzoek, en presenteert ze aan een breder publiek. Wij brengen ‘kennis verder’ en helpen de kwaliteit van het hoger onderwijs in Amsterdam te verbeteren en dragen zo bij aan het studiesucces van onze studenten.

Op onze website kun je meer lezen over werken bij de Bibliotheek.

Vragen en solliciteren
Voor vragen over de functie kun je tijdens kantooruren contact opnemen met Sandra Marsfelder, Hoofd Beheer en Behoud, via het mailadres s.marsfelder@uva.nl of telefoonnummer 0031 (0)651733245.

Herken je jezelf in het profiel en ben je geïnteresseerd in de functie? Dan zien we jouw sollicitatie graag tegemoet. We ontvangen graag een motivatiebrief en cv als pdf-bestand. Je kunt via onderstaande sollicitatiebutton solliciteren.

De reactietermijn sluit op 7 mei 2023. Sollicitaties die we na de reactietermijn ontvangen en niet via de link worden verstuurd, of niet compleet zijn, kunnen we helaas niet in behandeling nemen.

De eerste ronde sollicitatiegesprekken zal plaatsvinden in de week van 15 mei. De tweede ronde volgt in de week van 22 mei.

Als werkgever handhaaft de UvA een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. We koesteren de onderzoekende geest en het doorzettingsvermogen en laten de ruimte om door te vragen. Bij ons vormen nieuwsgierigheid en creativiteit de heersende cultuur.

Solliciteer!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Meer informatie over de organisatie: zie onze website.

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.