Historici.nl





Gepubliceerd op 15-02-2019

Rijksmuseum van Oudheden Medewerker Marketing en Communicatie

Het Rijksmuseum van Oudheden brengt de oudheid en de archeologie tot leven. Iedereen kan in het museum genieten van de oude beschavingen uit Egypte, de Klassieke Wereld, het oude Nabije Oosten en Nederland in de prehistorie, Romeinse tijd en middeleeuwen. In 2018 bestaat het museum tweehonderd jaar.

Bij de afdeling PR, marketing en communicatie zijn we per direct op zoek naar een

Medewerker Marketing en Communicatie

(32 uur per week)

Wegens het aanvaarden van een andere baan vertrekt onze medewerker marketing en communicatie na ruim 12,5 jaar bij het Rijksmuseum van Oudheden. Wij zoeken daarom een nieuwe collega, die ongelooflijk veel zin heeft om het museum te positioneren als het centrale podium van de oudheid. Dat doe je in een team dat verder bestaat uit een PR/ communicatie medewerker, een medewerker digitale communicatie en een assistent medewerker voor algemene taken. Dit team functioneert rechtstreeks onder de directeur. Het RMO is een platte organisatie, waarbij werknemers veel vrijheid en zelfstandigheid krijgen. Om die verantwoordelijkheid aan te kunnen moet je aantoonbaar creatief, ook in geschreven teksten, en initiatiefrijk zijn. En uiteraard goed kunnen plannen.

Wat ga je doen?
Het RMO is een levendig museum. Never a dull moment. Er worden naast de tentoonstellingen veel activiteiten georganiseerd, waarbij volle zalen worden getrokken. Dat vraagt nogal wat van de medewerkers, ook op het gebied van communicatie. We organiseren veel met partners en dan is het verdraaid handig als je de nodige ervaring hebt met het afsluiten van barters. Om al dat moois van het museum onder de aandacht te brengen, is het handig dat je van vele markten thuis bent. De inzet van social media is een verlengstuk van je denken. Bij tentoonstellingscampagnes met een budget van twee ton weet je de middelen geraffineerd in te zetten. Je weet hoe je het primair- en voortgezet onderwijs kunt enthousiasmeren om het museum te bezoeken. En je hebt inzicht hoe je de uitkomsten van publieks- en merkonderzoek kunt gebruiken om een volgende keer een campagne te maken, waarbij een nog effectiever promotie voor het museum en de werving van bezoekers centraal staat.

Wat zoeken we?
Je stapt op een rijdende trein. Het RMO is in tien jaar tijd gegroeid van een museum met net 100.000 bezoekers naar een museum met ruim 200.000 bezoekers. Dat niveau, met alles wat daar aan werkzaamheden bij hoort, willen we volhouden. Je leeftijd is onbelangrijk, zolang je maar lenig van geest bent. Het is natuurlijk een pre als je in een andere culturele instelling al hebt laten zien wat je kunt, bijvoorbeeld in samenwerking met city marketing of met structurele partners als de BankGiro Loterij. Je mag ons ook overtuigen dat je ervaring in het bedrijfsleven juist een museum als het onze goed zal doen. Het RMO wil de culturele diversiteit binnen de organisatie vergroten en nodigt kandidaten die daaraan kunnen bijdragen nadrukkelijk uit om te solliciteren.

Wat bieden we?
In het Rijksmuseum van Oudheden werken circa 75 medewerkers verdeeld over 50 formatieplaatsen. De functie is, conform de schaalindeling van de AWVN conform de Museum cao ingedeeld in schaal 10 (minimaal € 3.023,- en maximaal € 3.954,- op basis van een 36-urige werkweek). In eerste instantie bieden we een jaarcontract aan. Zijn we allebei tevreden na een jaar, dan wordt dit omgezet in een vast dienstverband.

Meer informatie & solliciteren
Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Selkit Verberk via S.Verberk@rmo.nl.

Zin om te solliciteren? Schrijf dan voor 10 maart 2019 een brief met cv onder vermelding van “vacature medewerker marketing en communicatie” en stuur die naar P&O-adviseur Simone Swertz via Personeel@rmo.nl.

www.rmo.nl

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.