Historici.nl





Gepubliceerd op 05-09-2019

Tresoar Medewerker Metadatering & Registratie

Tresoar, een organisatie met ongeveer 60 medewerkers en 70 vrijwilligers, is een dynamische culturele instelling die met kennis, informatie, erfgoedcollecties en producties Fryslân met de wereld verbindt en de wereld met Fryslân. Als kennisknooppunt, als informatieorganisatie, als universiteitsbibliotheek, als publiekscentrum en als centrum voor Friese taal en literatuur, is Tresoar de schakel tussen de kennis en informatie in Fryslân ‘en de wereld’ in provinciale, landelijke en internationale netwerken.

Zorg jij ervoor dat (erfgoed)informatie goed gevonden kan worden? En help jij mee om toegang tot informatie een stap verder te brengen in een speelveld dat volop in beweging is? Heb je een open blik en werk je zorgvuldig? Kom dan werken bij Tresoar als

Medewerker Metadatering & Registratie

18 uur per week

Het werkveld
Tresoar levert een bijdrage aan het bieden van duurzame toegang tot overheidsinformatie, wetenschappelijke en culturele (erfgoed) informatie van en over Fryslân en Friese literatuur.

Door verwerken en bewaren van informatie dragen we bij aan de totstandkoming van Collectie Fryslân en leggen wij verbinding tussen Collectie Fryslân en informatiebronnen in een (inter)nationale context, aan de hand van een duurzame infrastructuur. Denk bij informatie in Tresoar aan digital born, gedigitaliseerd en fysiek.

Tresoar vindt het belangrijk dat gebruikers informatie kunnen vinden. Daarvoor is een goede toegang tot informatie en verbinding van informatie met bronnen in een netwerk van groot belang.

Wat ga je doen?
Als medewerker metadatering en registratie zorg je voor duurzame toegang tot informatie door deze doorzoekbaar en raadpleegbaar te maken via de productie van metadata in onze systemen.

Je bent aanspreekpunt voor uiteenlopende kwesties betreffende metadata bij ondersteuning van projecten en lijnactiviteiten.

Dat betekent onder andere dat je informatie van Tresoar

  • Registreert en metadateert in de collectie beheersystemen (voor het merendeel in het ‘bibliotheeksysteem’) volgens de gangbare (inter)nationale standaarden.
  • Registreert, verwerkt en beheert via het administratief (bestel)proces.
  • Levert aan klanten (intern en extern) via export en/ of scripting uit de collectie beheersystemen.
  • Levert voor managementinformatie via overzichten en rapportages.

Wie ben jij?

  • Je bent een doener met organisatietalent die snel kan schakelen tussen de verschillende aandachtsgebieden van Tresoar.
  • Je werkt pragmatisch, oplossings- en resultaatgericht en gebruikt daarbij je communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt een helicopterview op je werkterrein.
  • Je kijkt kritisch naar je werk, omarmt veranderingen en zoekt nieuwe mogelijkheden, zowel voor Tresoar als voor je eigen persoonlijke ontwikkeling.
  • Je bent een teamspeler die samenwerkt vanuit gemeenschappelijkheid, afstemt, en actief kennis en kunde deelt.
  • Je beschikt over minimaal MBO werk- en denkniveau bij voorkeur een bibliotheek- / media- / informatieopleiding.

Kennis en ervaring van metadatering en metadatastandaarden van de verschillende aandachtsgebieden is een pre. Denk bij de aandachtsgebieden aan archief, bibliotheek (in het bijzonder digitale bronnen), museum, e-overheid, research data.

Wat bieden wij je?
Naast een informele, open en collegiale werkomgeving in een op de buitenwereld gerichte organisatie, bieden we je, afhankelijk van je kennis en ervaring, een passend salaris tussen € 1877,87 en € 2959,62 bruto per maand op fulltime basis (Provinciale schaal 7 en aanloopschaal 6). De opdracht is voor 18 uur per week voor de duur van één jaar.

Contact en sollicitatie informatie

Hebben we je interesse gewekt, reageer dan digitaal vóór 14 september 2019. Je kunt je belangstelling kenbaar maken via ynfo@tresoar.nl ter attentie van Tiety Koonstra, P&O adviseur.

Heb je nog inhoudelijke vragen over de vacature? Mail of bel met Hans Laagland via Hans.laagland@tresoar.nl telefoon 058-7890725 of met Aly de Boer via Aly.deBoer@tresoar.nl, telefoon 058-7890748. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met de afdeling P&O. Zij zijn bereikbaar via 058-7890796.

De sollicitatiegesprekken staan gepland in week 39 (waarschijnlijk op 24 september 2019).

Solliciteer!

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.