Historici.nl





Gepubliceerd op 13-01-2020

Drents Museum: Stagiair(e) Marketing & Communicatie

Het Drents Museum in Assen zoekt een Stagiair(e) Marketing & Communicatie voor 36 uur per week | Vacature voor een Leertraject, Stageplaats | Sluitingsdatum: 23-01-2020


Het Drents Museum toont een blik op de wereld en biedt de wereld een blik op Drenthe. Met verhalen over archeologie, kunst en geschiedenis inspireren we jong en oud.

In het voorjaar van 2020 is het team Marketing en Communicatie van het Drents Museum druk bezig met de voorbereidingen van de campagnes rond de tentoonstellingen Viva la Frida! – Leven en werk van Frida Kahlo en In de ban van de Ararat – Schatten uit het oude Armenië. Ondertussen loopt de tentoonstelling Barbizon van het Noorden – De ontdekking van het Drentse landschap 1850-1950. Kortom, een unieke kans om fantastische ervaring op te doen op het gebied van (online) marketing en communicatie.

Voor de periode van februari tot en met juni 2020 zijn wij op zoek naar een hbo-/wo-

Stagiair(e) Marketing & Communicatie

36 uur per week

Het Drents Museum
Het Drents Museum in Assen is een toonaangevend museum in Nederland waarbij de nadruk ligt op archeologie, Nederlandse beeldende kunst, kunst 1885 – 1935, hedendaagse figuratieve kunst en Drentse cultuurgeschiedenis.

Samenwerking met diverse partners in binnen- en buitenland is belangrijk om dat doel te bereiken. De ambitie van het museum is groot: spraakmakende internationale tentoonstellingen organiseren en veel bezoekers (zowel groepen als individuen) verwelkomen die een prachtige beleving en verrijkende ervaring hebben.

Het museum is beroemd om zijn veenlijken, de oudste boot ter wereld en grote internationale tentoonstellingen als Het Terracotta Leger van Xi’an, De Dode Zeerollen, Maya’s, Peredvizhniki, The Great Liao, The American Dream, Iran – Bakermat van de beschaving en Sprezzatura.

De taken bestaan uit alle denkbare zaken op het gebied van (online) marketing en communicatie, zoals:

  • Schrijven en plaatsen van berichten voor de website, social media, nieuwsbrieven, et cetera
  • Analyseren van het bereik van de website, social media en online campagnes
  • Ondersteuning van diverse activiteiten op de marketing en communicatie-afdeling, zoals organisatie van openingen, productie van Drents Museum Magazine, drukwerk, et cetera
  • Beantwoorden van inkomende telefoontjes en e-mails
  • Ontwikkelen en uitvoeren van publieksonderzoek

Van jou verwachten wij dat je:

  • De Nederlandse taal goed beheerst, zowel mondeling als schriftelijk
  • Na een inwerktijd zelfstandig kan werken
  • Initiatief toont
  • Een positieve en inspirerende houding hebt
  • Het leuk vindt om in een team te werken
  • Affiniteit en ervaring hebt met social media en hier creatief mee om kunt gaan

Wat bieden we je?
Een unieke werkplek met enthousiaste collega’s: je maakt deel uit van een dynamisch team met collega’s die jou uitstekend kunnen begeleiden in het vak Marketing & Communicatie. Je krijgt veel ontwikkelmogelijkheden en er is voldoende ruimte en tijd om te werken aan een stageopdracht. Stagevergoeding van € 300,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Informatie & reageren
Wil jij in een creatieve en inspirerende omgeving werkervaring opdoen? Stuur dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk donderdag 23 januari 2020 een mail met motivatie en cv naar pomuseum@drentsmuseum.nl onder vermelding van ‘Vacature stagiair(e) afdeling Marketing & Communicatie’.

Solliciteer!

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.